keji kah aku part 4

semalam balik awai.kol 3 dah kemas kemas meja, off laptop and so on. jumpa staff and told them gua chow dulu. takdek idea nak wat design so no point dok tenung screen. baik balik umah. dah plan, balik.. mandi, on ekon, dengar music and doze off heehehe.

tapi on the way back, singgah tesco. nak bank in some company money. dok beratur kat cdm. punya lah ramai. amoi depan dok bank in utk duit bonus cny kot, adalah 20 names kot. tension.. sib baik ada apek belakang me pi sound amoi tu. takder kesedaran sivik langsung!

pastu round kat tesco, ingat nak buy some makanan rapu. pusing2 nampak lak poster ayam proses for rm3.70/kg. cheap what. so i took 2 ekor and pi timbang sambil suruh brader tu potong2. wat kari best neh. lepas timbang and potong tengok price tag dia, rm 6.48/kg

i pissed off.

tanya brader tu… apsal poster 3.70 and u charge me 6.48!

he said… oooh yg 3.70 punya dah habis. tinggal yg 6.48 saja

then i said apsal tak turunkan poster tu?

he said tak tau…management tak kasi turun

double pissed off.

so i just put the ayam in the trolley and jalan.

cheh… well, 6.48 tu kira normal lah. tapi kenapa cheat customer ngan price tag lain.apa salahnya letak price tag yg betul. ni bukan soal harga mahal murah tapi soal prinsip.

mengong!

so i tolak trolley tu pi alley yg agak busy. then i tinggalkan trolley bersama ayam2 yg dah siap potong tu.

lantaklah…

keji ker aku ???

19 Responses to “keji kah aku part 4”

  1. tak keji ar… u have right what… tapi kesian kat ayam tu… ditinggalkan lepas dipotong-potong…

  2. kakka..tak baik tau abanglong. better le tinggalkan aje ayam tu kat depan brader yg dok potong2kan ayam tu tadi…..

  3. tak keji langsung! derang memang patut di ajar camtu. i pun penah kena camtu. kira u baik sebab u tak panggil manager dia or supervisor. i dulu, memang panggil manager or supervisor dia then wat kecoh kat situ. sometimes, derang ni memang too much!

  4. keji….tapi diorang lagi keji…

  5. hahaha!!! padan muka diorang. sape suruh tipu customers. I would do the same if I were you. Sebab belum nk bayar kan. In fact, pernah buat pun.. tk ingat dah beli apa.. tapi sebab harga yang dia tulis tu lain dari harga yang dia charge, I put the thing kat tempat lain…

    A friend of my husband kan, pernah kena gak. masa tu dah kat kaunter.. tag harga lain, bayar harga lain.. memang dia carut je minah tu.. then dia dapat harga yang di tag tu.. memang taktik kotor… tak suka la orang cam tu..

  6. abanglong Says:

    shai : takper… ayam tu kena tinggal, lagipun ayam tu dah mati puuuun.

    umiboshi : brader potong ayam tu tak berdosa, management laaa yg teruk. tapi kesian bangla yang kutip trolley tu hehehehe

  7. abanglong Says:

    erni : hehehe, panggil manager rite… mana tau kot kot dia bagi limo menderin pree. pastu amik gambar, letak kat entrance… muka ni dilarang masuk hahahaha

    dbi : kita customer…. customer always right hehehehehe

    neeza : nama supermarket bukan main gah… klu kedai runcit wak jono boleh laa gak kan.

  8. hahahahaha kira ok gak le tu.. keji secara tersirat namanya tu…

    darl lagi penah buat havoc, panggil manager sebab bengang dgn staff kat slh 1 supermarket yang terkenal gak kat malaysia ni. sebabnya dia tak layan darl tapi sibuk layan sorang cina yang nak tak nak beli barang tu.

    walaupun masa darl blah nak panggil manager tu ada sorg staff dia baru terhegeh2 datang tanya sbb darl dah angin2 kat situ tapi darl ignore je. bila manager dia dtg, masing2 terkulat2 je. dan ayat darl “knp ye bangsa sendiri pun suka double std dgn bangsa sendiri. jgn fikir bangsa sendiri ni tak mampu sangat nak beli apa2”. lps tu darl blah sambil manager tu yang angkut barang darl beli tu. hihi..

    err keji ke? tp rasanya sangat kejam kan? hehe.. (baru ku sedar betapa jahatnya aku hehe)
    ps: ada lagi 2-3 kes yg berkait dgn customer sebis ni gak🙂

  9. Eheh tak keji langsung! I would do the same if I were u. Takleh nk salahkan brader potong ayam tu unless la dia pun kerek semacam je. Tp tula slalunya kuli2 yg kene deal dgn customer ni la yg slalu jd mangsa. Management dok goyang kaki je.

  10. suka ati banglong la kan nak buat aper…keji tak keji lain kira…hahaha

  11. hahaha… kelat pong penah gak wat cemtuh… ekekeke… keji ke x???

  12. hehee!! kalau kedai runcit wak jono buleh la kata, alaaa.. wak lupo la dik oiii.. tak cukup pekerjo haaa… tapi kalu supermarket tu.. takkan takde staff nak turunkan price tu..?

  13. kalau saya pun buat mcmtu jugak! ahahhaha

    kesimpulannya, tak keji lah!

  14. abanglong Says:

    darling : abglong pernah kena camtu, they all tak layan sbb nama ada ‘bin’. time tu masa dok tolong myd dad survey keta dia.

    ina : tapi yg selalu kena marah ngan customer is their kuli-kuli ler kan! kesian pulak. walhal they all hanya mengikut arahan jer.

  15. abanglong Says:

    waliz – hehehe..
    kelat – hahaha, one of the way to show our little protest la kan!

  16. tak cukup keji tu abg long, kalau tun kat tempat abg long. tun panggil manager dia pastu sound tepek sket kat beliau. biar dia tahu.. menipu adalah amalan yg tidak baik.

  17. khairulnizambakeri Says:

    Biasalah tu Long…sabar saja.

  18. tak keji… i do that before… its our money, its our rite to buy or not maaa… kalau i, i letak jer kat depan budak tu…. ckp tak jadi ambil since the price tipu!!! or panggil the manager n bahasakan skit… bukan apa, sure ramai yang tertipu kan…

  19. tun : hehehe… abglong masih lagi berbudi bahasa time tu. next time maybe la kot

    knb : mmg ler, tapi tipah tertipu youuuu!!!

    farzilah : yeah… thats rite. same as plastic found in fuel tank dulu rite…. opsssss

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: