kain

orang kaya – membawa satu maksud bahawa empunya diri itu mempunyai banyak harta, wang yang banyak. golongan ini sering di pandang tinggi dan sering mendapat keutamaan dalam apa2 jua keadaan.

orang miskin – golongan yang rezekinya kurang sedikit. mungkin mempunyai harta yang kata orang tu cukup makan je.

satu persoalan

jika seseorang itu boleh lah dikatakan kaya- maksudnya dia ada la duit. jumlahnya banyak lah jugak; tapi pada masa yg sama; dia tak ada duit dan hidupnya kira kais pagi makan pagi.. nak kata kaya, duit tak ada tapi nak kata miskin tak boleh gak sebab duit dia ada tapi dengan orang…. golongan apa ni?? KA ya pun tak miskIN pun tak.

KAIN ?

 

9 Responses to “kain”

  1. hehehe.. ye la kot.. KAIN.. Kain dalam.. Kain pelikat.. Kain sarung hahahaa!!

  2. kainnnnn kainnnnn~

    hahahhaa!

    tetibe jual kain plak kat cni!

  3. sib baik ada kAiN …

    kalau tak der …..

    lagi teruk

  4. ada cadangan….YAKIN…sbb selalu shopping kat wisma yakin..(kira harga barang bersesuaian dgn duit yg ada)…huhu

  5. golongan kain??

    heehee…

  6. abanglong Says:

    neeza – kain kapan jangan lupa🙂 hehehe.. itu ler kain last kita pakai, tak kira menteri ker, menantu ker, polis ker, guru ker…. semua lah ! kan, kan, kan….

    hummy – ermmm kena bayaq cash noooo…. tak der bayar kali kali punya!!

  7. abanglong Says:

    pB – kalau takder, apa laa gamaknya yer…

    chen – golongan kain….. kain.. kainnnnn🙂

  8. Farzilah Says:

    hahaha…. creative juga abglong ni ek!

    KAIN… kaya pun tidak, miskin pun tidak…

    mcm mana kalau ada duit, tp tak nak bayar duit org?… kaya ke tu? tidak juga…

  9. abanglong Says:

    farzilah – klu ada duit tapi takmo bayar orang, nama dia kambing. kaya + bingai

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: