lambaian kaabah

tonight; i will be going to the airport once again to send both of my parents. they are going for their annual umrah. sebulan kat sana and will balik only few days after hari raya. its their annual routine. seingat ingat me, almost every year they akan kesana since selepas they pencen.hidup mereka simple. ini saja bagi mereka untuk beribadah dengan tenang dan tenteram….

to ayahanda dan bonda; kami doakan semoga anda berdua sihat sejahtera dan sentiasa dapat beribadat dengan tenang dan aman. kami mohon agar ayahanda dan bonda selamat pergi dan selamat kembali ketanah air nanti.

doakan moga satu hari nanti, anakanda mampu bersama sujud didepan Kaabah bersama ayahanda dan bonda. doakan juga kesejahteraan dan kesinambungan perniagaan anakanda disini moga diberi rezeki yang melimpah luas tanpa batasnya. doakan juga anakanda sekeluarga diberi rahmat dan keberkatan dalam menjalani kehidupan seharian.

ayahanda dan bonda

doakan agar anakanda menjadi insan yang soleh. seorang anak yang tidak akan derhaka kepada kedua ayahanda dan bonda.seorang anak yang akan sentiasa mengikut tunjukajar dan teladan ayahanda bonda selama ini.mintak jauhkan anakanda dari sifat riak,tamak dengki dan bakhil. doakan anakanda semoga segala ibadat harian anakanda sekeluarga diterimaNya.

ayahanda dan bonda.sesungguhnya, segala jasa anda berdua tak akan mampu anakanda balas..

Ya Allah.. berikanlah segala keberkatanMu kepada mereka.Pertemukanlah mereka dengan Lailatul Qadar mu.Berkatilah ibadah mereka, terimalah segala ampun maaf mereka dan sesungguhnya Ya Allah, Engkaulah yang Maha mengetahui..sayangilah mereka sepertimana mereka menyayangi aku sejak aku lahir..

Amin Ya ALLah.. amin.

19 Responses to “lambaian kaabah”

  1. Insya’allah, dgn izin Nya… AMIN!

  2. semoga parents abanglong selamat mengerjakan umrah di bulan Ramadhan ni…
    sekarang di Mekah, agak serabut sebab diorang tengah runtuhkan bangunan… debu merata2.. elok2nya sentiasa pakai mask untuk tutup hidung.. dan banyakkan minum air zam2..

  3. ouhhh sayu sungguh baca neh..

    semoga perjalan dilindungi dan ibadah diterima.. amin..

  4. wah bestnya parents abang long pegi mekah buat umrah..tahniah..abang long bila lagi..ajak senduk sekali ek…

  5. semoga bonda dan ayahanda sihat dan dapat mengerjakan ibadah dgn sempurna.

  6. abanglong Says:

    julia – thanks

    neeza – tenkiu. will inform them

  7. abanglong Says:

    mama – terima kasih🙂

  8. abanglong Says:

    kak senduk – hehehe, ni sepupu angah kuali, mak sedara tijah tukul besi ker ?
    itu lah, pakat pakat lah doa moga abanglong dimurahkan rezeki dan dapat menjejak kaki disana… itu harapan dan itulah doa abanglong🙂

  9. abanglong Says:

    akak PP – terima kasih.🙂

  10. semoga ayahanda dan bonda abglong selamat pergi dan kembali… aminnnn…

  11. insyallah abang long….🙂

  12. kirim kismis ngan jubah ye!

    hihihi~

    smoge slmt balek bwat mak n ayah abglong..
    😀

  13. abanglong Says:

    farzilah – terima kasih🙂

  14. abanglong Says:

    maksu – terima kasih🙂

  15. abanglong Says:

    hummy – bisa aja. nanti ella pajilla pong dapat jubah gaks.. leh la berdiri sebelah dia, genggam tangan and selamat bernasyid ! hehehehe

  16. Golddiamond Says:

    Semoga Allah mudahkan segala urusan buat mak & ayah abanglong. Seronok jadi mereka, kan. InsyaAllah, harap esok2 orang dah tua(macam le sekarang muda sangat..hehehe), boleh buat gak cam your parents.

  17. abanglong Says:

    gold – insyaAllah.. niat baik akan diberkati.. amin.

  18. Semoga urusan amal ibadat mereka berjalan lancar, insya Allah.

  19. MemAluya – insyaAllah. Terimakasih🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: