job application

* Surat ini memang betul diterima oleh MAS………. .

Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar
5 Jalan 3/4
Taman Bukit Indah
68000 Ampang Selangor.
(Rumah pakcik saya)

Tuan Pengurus Besar Kanan

Malaysia Airlines System

21 Sep 2005

Tuan,

Memohon Pekerjaan di Malaysia Airlines System.

Sehubungan dengan perkara diatas, saya Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar no
k/p 831021-10-5889 mahu memohon untuk bekerja disyarikat tuan dalam
bidang teknikal. Ini kerana saya sangat berminat & bersungguh2 sampai
tak boleh tido malam mengingatkan pekerjaan dalam dalam bidang ini.

Walaupun begitu saye mengaku sebab saye mintak kerja disini kerana
saya juga adalah seorang petani anggur. Disebabkan begitu pihak tuan
kenalah ambil saya bekerja disini.

1. Pihak tuan perlu tahu juga bahawasanya bapa saya iaitu ABD GHAFAR
adalah seorang ahli KWSP. Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja
saya serta merta akan menyuruh bapa saya membekukan
pengeluaran KWSP pihak tuan masa tua nanti. Jika pihak tuan tak nak
susah baiklah ambil saya bekerja disini. Itu saja keotaian saya.

2. Untuk pengetahuan pihak tuan, disini saya akan tampilkan kelayakan
akademik dan pengalaman kerja saya sebelum ini kepada tuan.

3. Akademik Sijil Pelajaran Malaysia Vokasional 1999-2000

Matapelajaran : (gred)
Bahasa Malaysia 6D
Bahasa Inggeris 6D
Sains 7E
Matematik 6D
Pendidikan Islam 5C
Sejarah 7E
Lukisan geometri 7E
Teknologi air-condition 6D
Kerja bengkel 3B

Sijil Kemahiran Malaysia 2001-2002 (MLVK)
Sijil Kejuruteraan Automotive (Tahap 1&2) dari Institut latihan

Perindustrian Kementerian Sumber Manusia Malaysia …

4. Pengalaman kerja
i) Pembantu mekanik kereta di Yusuf Workshop, Ipoh , Perak
ii) Pembantu mekanik kereta di Dunlop Servitekar di Leboh Ampang, Kuala Lumpur (kedai gemok)
p/s (alignment kat situ tipu)
iii) Staff pejabat di Gesundheit Worldwide di Semabok, Melaka. (pusat serenti)

5. Hanya ini sahaja dapat saya tampilkan kepada pihak tuan.

Diharap dengan kelayakan yang saya ada, permohonan saya untuk bekerja
disyarikat tuan dapat dipertimbangkan oleh tuan. Dan saya berasa
gembira & seronok & akan belanja satu MAS makan sekiranya diterima bekerja di
syarikat tuan dan saya berjanji akan bekerja dengan bersungguh-sungguh
disamping bangun awal dan datang kerja awal.

Saya tak tipu nie. Walaupun saya pernah ponteng skolah dan ditangkap
beberapa kali saya akan insaf juga jika saya dapat kerja ini. Saya
tidak akan hisap ganja lagi jikalau saya dapat kerja disini.

Sekiranya saya didapati bersalah dalam apa2 juga kesalahan pihak tuan
tidak boleh ambil tindakan yg kuat disamping menjentik jari saya sahaja.

Untuk makluman tuan saya sangat kurus jikalau dirotan sekali tulang2
saya akan bersepai dan pihak tuan akan mendapat susah yang amat sangat.

Saya juga berjanji tidak akan mencuri skru2 nat2 yg lawa2.jika saya
nak mencuri saya akan ambil sahaja dan masuk dalam poket seluar itu tidak
dikira mencuri. Saya pun dah penat menulis segala nya bermula &
berakhir dgn baik. Jika pihak tuan tidak mengambil saya bekerja hidup
pihak tuan akan berakhir dengan bacaan yasin. Dah kunjungan org ramai.

Sekian terima kasih.
Yang benar,

(Mohd Kamal Bin Abdul Ghafar)
25 Jalan 3/4
Taman Bukit Indah
68000 Ampang
Selangor

……Aku tak tahan ayat yg terakhir…ugut tu…!!!

—————————————————————————————————

ini from my email.

sib baik mamat ni tak apply kat kompeni aku !

6 Responses to “job application”

  1. hahaha….penah buat surat bodo ni kat maybank….masa nak kena saman tak bayar hutang…..nasib baik tak kena saman sbb surat tu…hehehe

  2. ayuaisara Says:

    mamat ni dah pernah kat MAS tp kene reject kot..tu yg antar surat ugutan terus..

  3. hahhahah…ayat last x bley blah….hidup berakhir ngan bacaan yasin dan kunjungan org ramai tuh….wakakkakak

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: