kisah saya

nama saya siakap. saya berbangsa ikan. saya tinggal dalam air.

pada satu hari saya berenang renang.ibu saya pernah pesan jangan berenang jauh jauh, bahaya kata ibu

tapi hari itu saya seronok bermain dengan kawan kawan

kami main kejar kejar dan sorok sorok

bila penat bermain saya terasa sangat lapar. dan saya berenang renang mencari makanan.

tiba tiba ternampak seekor ikan kecil yang tak bergerak gerak dicelah celah batu

saya pun terkam dan terus memakan anak ikan itu

tiba tiba mulut saya sangat sakit

saya menggelupur dan tiba tiba ada sesuatu yang menarik saya dari dalam mulut

saya rasa sangat sakit dan saya cuba berenang ke arah sarang saya untuk memberitahu ibu

tetapi saya di tarik dengan kuat

saya cuba melawan tapi saya tidak kuat

rupanya saya termakan umpan pancing

dan saya telah ditarik oleh tali itu

saya menangis dan menjerit nama ibu. nama ibu saya diana.

saya makin lemah dan tali itu makin kuat menarik saya

akhirnya saya dinaikkan oleh tali itu

disaat akhir saya dengar manusia itu berkata

waaaah besar siakap ni

….. saya menangis kuat kuat tapi mereka tidak hiraukan saya

kemudian tali itu ditanggalkan dari mulut saya. sangat sakit hingga mulut saya berdarah

kemudian saya diletakkan didalam tong yang ada air. tapi air itu sikit dan rasanya saaaangat sejuk. baru saya tahu bahawa air itu adalah air batu.nasib baik saya tidak cakap itu salji.

kemudian saya dibawa ketempat yang sangat ramai manusia

rupa rupanya itu pasar

kemudian saya ditimbang dan dimasukkan dalam plastik lutsinar. kata cikgu saya, plastik ni membahayakan bumi sebab dia amik masa lebih 100 tahun untuk reput dalam bumi.

manusia ni tak sayang bumi rupanya

kemudian saya dibawa kesatu kedai

restoran.. tapi saya lupa nama dia

sungguh saya tak ingat

tapi kodinit GPS dia saya ingat

N02-47-509

E101-44-951

saya dimasak

depa letak limau dan macam macam benda

pastu letak saya dalam kuali besar

bawah ada air

ada asap

panaaas

kemudian ditutup

saya menangis sebab sakit

dan akhirnya

saya bertukar menjadi

siakap stim limau

yang saaaaangat sedap

saya dah tinggal tulang sahaja.menunjukkan betapa sedapnya saya kena ratah.

dan saya hanya beharga rm28 sahaja. sangatlah berpatutan

lagi skali saya ulang… sangat sedap.

ni sepupu saya, sotong goreng tepung dan adik dia udang goreng tepung tadek dalam gambar

sup sayur dia juga sangat maveles

dan jangan lupa sambal belacan yang power ituuu.

habis sudah kisah saya.

.

.

.

.

.

.

.

nota kaki – nama restoran tak ingat. but rasanya ada amiza stg stg. kalau from nilai towards LCCT/formula 1

lepas masjid belah kanan

slow

kedai tu belah kiri

ada lampu2

dah lama pegi situ. but tak amik byk pics.

6 Responses to “kisah saya”

  1. mana saya tahu saya sedap, ek? adakah saya juga meratah saya? hehe

  2. wahh..perasannya ‘saya’ itu..
    sendiri kena pancing, sendiri kena masak, sendiri makan, sendiri kata sedap.
    hahahahha

  3. serinditrimba Says:

    kalau ini macam ceritanya kan…tak sampai hati nak makan ikan tu la

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: